lenjoh 0 Postad 9 April Min motor vill inte varva ur , startar lätt går på tomgång , kan även varva upp den något , men sen dör den liksom . problemt kom förra säsongen , har byt alla filter (dock inte haft isär bensin pump ) Det kommer bensin i 2 st insprutnings rör , har haft loss förgasare (ej bytes sats) endast rengöring . har bytt toppar, samt främre kåpa vid rem skivor samt ny vattenpump . även bytt till elektronsik tändning , med hög energi kondensator (som verkar ”äta” upp rotorn 🤔) gjort x antal tänd inställningar ( känns som dom ligger rätt ) även vridit tändningen 180 grader ) vart ska jag börja leta nu ? mycket tacksam för tips 🙏🙏 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne_G 134 Postad 9 April Låter som att du behöver justera ventilerna i topparna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lenjoh 0 Postad 9 April Hmm ,, ja det skulle ja faktiskt kunna göra ✅, dessvärre kom problemet innan jag byte toppar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zaphir 63 Postad 9 April bytt munstycke i förgasare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 579 Postad 10 April Vad menar du med att det "Känns" som tändningen ligger rätt. Har du kollat med stroboskop? Har du bytt fördelare, eller bara inkråmet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 44 Postad 11 April Har du kopplat in det nya tändsystemet rätt, förkopplingsmotstånd? Varför vred du fördelaren 180°? Startade den ej? Kollat tändläge med stroboskoplampa? Funkar tändförställnings mekanismen? Känner du ngn som kan meka med de här motorerna? Kompressionsprov efter toppbytet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lenjoh 0 Postad 11 April Hej Stämmer bra , har använt stroboskop , har även justerat under gång . Det nya tändningssystem var installerat innan problemet kom , har man inte koll hur tändnings fördelar stången stod nere i motor , kan det bli fel , deras att jag gjorde en koll , utan framgång . idag blir det chock och läcksökning , sen blir det bensinpump tack ändå 😊 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-CC-Lancer 44 Postad 11 April Vet du om tändförställningen fungerar? Kollat hur? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lenjoh 0 Postad 11 April 2025-04-09 vid 23:36 skrev Zaphir: bytt munstycke i förgasare? Nä.... tack skall kolla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser