Migo11 0 Posted March 16 Hej Jag har precis köpt en Flipper 700 där det visade sig att bälgen till drivaxel hade gått hål på och läckt. När jag försöker ta loss drevet så släpper det inte från axeln då det rostat fast. Finns det något pressverktyg eller något annat tips för att få den att släppa? Vänligen Björn Share this post Link to post Share on other sites
Ticker 0 Posted March 17 Hej. Jag tror på att vara försiktig och använda rostlösare varje dag, knacka lite, tills det släpper. Gjorde så på några kolvar som rostat fast. Det tog 1 månad med det var det värt. Pressar du är det risk att något går sönder. Någon annan som har en annan uppfattning? Share this post Link to post Share on other sites
Migo11 0 Posted March 17 Tack snälla för det tipset Share this post Link to post Share on other sites
Ticker 0 Posted March 18 Hej igen. Om det skulle bli stora problem för dig så har jag ett 290 drev, hudraulpump,ledningar och en sköld å lite andra delar. Har även en strut som dock måste få ett nytt lager. Share this post Link to post Share on other sites