Gå till innehåll
onsdag 01 maj 2024
sdrmi

Ser inte bra ut under mitt däck/i rufftaket

Rekommendera Poster

Så här ser det ut direkt under mitt teakdäck, och därmed ut mot kanterna i rufftaket. Detta har då uppstått efter att det läckt in från däcket. När det regnar som bara den under en kort period så var det droppar i taket, inga jättemängder men tillräckligt. Jag har arbetat nu flera säsonger med att försöka täta och tror nu äntligen att jag hittat läckan efter mycket arbete. Hur skulle ni fixa till detta nu? Jag vill verkligen inte riva upp däcket..

Däcket ser bra ut för övrigt.

Untitled-7.jpg

Untitled-1.jpg

Untitled-2.jpg

Untitled-6.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

om du verkligan har hittat läckan hade jag tvättat ordentligt med ättika och torkat ut med fläkt om det behövs.

sen hade jag målat vitt mellan reglarna för dom verkar ha klarat sig så dom hade jag slipat och lackat om.

håller tummarna på  att det inte har ruttnat nåt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Enig med föregående talare. Skivorna är väl plywood och de går nog inte att få fina igen. Skrapa och slipa dem släta och måla dem.

Reglarna är väl massivt trä och då går det bra att skrapa och slipa så de blir fina igen. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack båda för svar! Reglarna är massivt trä och nästintill orörda av möglet. Ni ger mig en gnutta hopp om att jag inte behöver riva alltet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...