Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Janne1

Sjökortslyftet västkusten norra

Rekommendera Poster

Hej, jag tänkte köpa ett nytt pappers Båtsportkort västkusten Norra men undrar om någon vet om detta kort har förändrats av det omtalade sjökortslyftet? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
13 minuter sedan skrev Janne1:

Hej, jag tänkte köpa ett nytt pappers Båtsportkort västkusten Norra men undrar om någon vet om detta kort har förändrats av det omtalade sjökortslyftet? 

Nej, det har bara nått till Stockholms skärgård. Där är det redan förstört, men det verkar ändå som om Sjöfartsverket kan komma att ändra hur de gör framåt. Nästa del är väl kusten ner vid Småland och så.

Om och när det når västkusten verkar det inte finnas nån information om. Kanske tar de sitt förnuft till fånga och sjömäter ALLT grundvatten med laser från flyg, så de inte slentrianmässigt sätter mörkblått överallt.

 

Men oavsett, så skulle jag tro att 2-4 år framåt är säkra för västkusten.

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
10 timmar sedan skrev raol:

Nej, det har bara nått till Stockholms skärgård. Där är det redan förstört, men det verkar ändå som om Sjöfartsverket kan komma att ändra hur de gör framåt. Nästa del är väl kusten ner vid Småland och så.

Om och när det når västkusten verkar det inte finnas nån information om. Kanske tar de sitt förnuft till fånga och sjömäter ALLT grundvatten med laser från flyg, så de inte slentrianmässigt sätter mörkblått överallt.

 

Men oavsett, så skulle jag tro att 2-4 år framåt är säkra för västkusten.

 

 

Tack för svaret, såg bara att sjöfartsverket hade uppdaterat kortet men det kanske inte innefattar att dom har gjort det fullt ut med det så kallade sjökortslyftet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...