Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Browning

Presentation och fråga om båtbyggmaterial

Rekommendera Poster

Hej, detta är mitt första inlägg och så här skulle jag vilja presentera mig själv. Mitt namn är Mikolaj och jag flyttade till Sverige från Tyskland med min segelbåt två år sedan. Ha tålamod med mina svenska kunskaper.

Jag bor i ett litet hus i Sörmland. Jag är säker på att jag kommer att ha många dumma frågor till er.

Jag börjar idag med en fråga om var man kan köpa båtbyggnadsmaterial som marine trä?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
3 timmar sedan skrev Browning:

Hej, detta är mitt första inlägg och så här skulle jag vilja presentera mig själv. Mitt namn är Mikolaj och jag flyttade till Sverige från Tyskland med min segelbåt två år sedan. Ha tålamod med mina svenska kunskaper.

Jag bor i ett litet hus i Sörmland. Jag är säker på att jag kommer att ha många dumma frågor till er.

Jag börjar idag med en fråga om var man kan köpa båtbyggnadsmaterial som marine trä?

Hej och välkommen.

 

Vart i Södermanland bor du? Dom flesta marinor har teak, även Biltema säljer lite plankor har jag sett. 

 

Eller är du intresserad av ett större parti av något speciellt träslag?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, jag bor i Flens omrade. Min båt står i Nyköping i en vinterförväring och ligger i Oxelösund på sommaren.

Jag behöver lite material för reparaturer och arbeter på båten. Marin plywood för olika projekter, och även stålplåtor A4 för att fodra beslagen.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
6 minuter sedan skrev Browning:

Hej, jag bor i Flens omrade. Min båt står i Nyköping i en vinterförväring och ligger i Oxelösund på sommaren.

Jag behöver lite material för reparaturer och arbeter på båten. Marin plywood för olika projekter, och även stålplåtor A4 för att fodra beslagen.

Då tycker jag att du åker till Nyköpings Marincentrum i Brandholmen (har min båt där) och fråga efter Jakob. Dom jobbar mycket med renovering.

 

Nästa firma finns bredvid Lidl, Watzki återförsäljare, prata med Niklas.

 

Lycka till.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack.

Jag hörde om Jakob.

Jag behöver göra mitt arbete själv och för det behöver jag material.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...