Gå till innehåll
torsdag 01 januari 2026
skippeer

Victron BMV-712 Förbättrad historisk graf?

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Våren 2022 uppgraderade jag elsystemet bla med en ny Victron BMV-712.

Vill minnas att jag testade att grafa spänning och ström och när jag kopplade ifrån appen och återkopplade den började visa graf från tiden jag återuppkopplade mig.

Idag kopplade upp min app och kollade jag grafen som nu visar flera veckor tillbaka. Gillar den funktionen, Victron produkterna blir smartare för varje sw version.

Minns jag fel dvs fanns historiken automatiskt redan tidigare?

IMG_0706.jpeg

Redigerad av skippeer

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nej, jag tror också att den kom med en uppdatering. Jag vet att jag störde mig på att det inte fanns sparad historik strax efter att jag installerat den. Men sen fanns den där helt plötsligt. Mellan det var det en eller två uppdateringar, så förmodligen kom det med en av dem.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Den kom med en uppdatering. En annan uppdatering som kom förra året som jag gillar med min SmartSolar-regulator är att man kan se spänning i batteriet och effekt från solpanelen redan i listan över tillgängliga enheter, dvs utan att trycka och ansluta till regulatorn via BT varje gång. Det tar inte jättemånga sekunder att ansluta men skönt likväl att slippa göra det. Trevligt med produkter som blir bättre tack vare kontinuerlig utveckling av mjukvaran. 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...