Gå till innehåll
tisdag 14 maj 2024
svant

Liten båt som man kan bo i?

Rekommendera Poster

Tjena! Försöker hitta en båt som man skulle kunna bo i en längre stund. Har för nuvarande en flipper 450 ht men vill byta till större. Båten ska gärna kunna dra upp folk på vattenskidor/wakeboard. Ha kök och eluttag och sånt. Samtidigt som den är ganska liten. Kanske max 6-7 meter lång så att en bil kan dra upp den. Har ni några tips?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hur länge är "en längre stund"? En natt? En vecka? Ett halvår?

 

Budget?

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Pris max 200 000

Bo i den under en sommar så ja typ ett halvår

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Att bo så länge i en så liten båt, det tror jag kommer att kännas tufft. Aldrig kunna stå upprätt (här antar jag att du är en man av nära medellängd) annat än med lucka öppen eller under eventuellt kapell. Väldigt lite plats att röra sig på. Kanske så illa att man behöver växla mellan säng och sittplats två gånger varje dag.

Men, jag känner inte till alla varianter som finns där ute. Det låter dock som att det är lite för många egenskaper som behöver vara uppfyllda samtidigt.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Monark 670.En litet salongsbåt med ståhöjd i salongen.

Det finns 14 sådana just nu på Blocket, alla ordentligt under din budget. Flera med nyare motorer.

Det kan annars sitta en AQ 130 med 280 drev i dessa, om nu motorn fortfarande är någorlunda frisk kan man kanske få upp iallafall en vattenskidåkare på ytan. Men båttypen som sådan lämpar sig nog inte för den sortens aktivitet, då friborden är rätt höga, badbrygga fanns inte med som original. Men du kan bo flera månader i den, ja tillockmed två personer. I original var det ett kapelltak, men jag ser att fler lagt igen hålet i taket, och då blir båten mer användbar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Coronet 21 Explorer II med en V6 eller V8 drar upp en wakeboard och är ca 6.5 meter.
Ståhöjd i ruffen och under kapell, toa, pentry, kyl. 3 Kojplatser.

image.png.83ddfa38678e11fd05478046bcd70c41.pngimage.png.1a73486f207b737507178a1741235b45.pngimage.png.9d283de2db8328ea4b033a813764cb50.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tack för tips! Som ni säger 7 meter båt kanske inte är tillräckligt för att bo i. Kanske borde komma på lite större modeller? Tänkte mig kanske en Sea Ray eller amerikanskt stuk. Kanske inte är så bra men det är schysst design.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du ska ha större än 7 meter så får du nog välja bort vissa av dina krav.

Ta upp båten med en vanlig bil och dra wakeboard börjar bli lite besvärligt med båt som är 8-9 meter.
Däremot att bo i blir i regel bara lättare ju större båten är.
SeaRay är inga dåliga båtar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...