Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
Mackey

Glad och trevlig midsommar till alla!

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Hej!

 

Jag önskar er alla en fin dag oavsett väder och vind,, oavsett vilken bottenfärg du har och oavsett om jag fått sura eller glada kommentarer av er.

Stora delar av landet ser det ju ut att få riktigt bra väder också.

 

Viss tvekan till er som ev. stöttar Rysslands krig i Ukraina och som köper kinesiska prylar obehindrat utan att fundera, men jag önskar även er en fin dag.

 

Mackey

Redigerad av Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Kom iväg tidigt från jobbet igår, ett återbesök hos veterinären, ja för hunden då, som haft lindriga öronproblem. Mötte upp frugan och kom iväg hemifrån vid 16-tiden. Vid 17 tiden var vi i hamnen på Fotö, det var mer än knôkfullt, och en 40-fotsmotorbåt väg på väg in, det var ju nästan så att man kunde går torrskodd tvärs över hamnen… så det blev den kanske någon omysiga fiskebåtshamnen på andra sidan ön, Söö. Lugnt och skönt, inga andra gästande fritidsbåtar, det luktar litet av gammal fisk och havererade spökfiskande kräftburar och annat skräp som man bärgat från närliggande fiskevatten och sedan lagt upp på kajen. 
Det såldes färska räkor här i går kväll, jag vågar väl inte berätta vad dom kostade, då man tog minst 250 kr kilot inne i stan… men tja, 200 kronor billigare, men nu är som slut!

Snapsen och sillen ligger i kylen. Hawaiiskjortan är inte direkt nystuken, men den får duga ändå.

Det var väldigt svårt att hitta choklad hos Ica inne i stan i förrgår, ja det fanns väldigt mycket av den där ”svenska” vanliga chokladen i flera olika smaker, men den var det väl ingen som köpte, och produkter från Fazer och Cloetta var slutsålda, så det blev någon totalt okänd italiensk konfektyr…

Nä det var väldigt längesedan jag handlade i Kinna, men stod och beundrade en nyrenoverad Vaz Niva från sjuttiotalet (men det sitter en brittisk V8 av aluminium under motorhuven på den) häromdagen, borde jag skämmas? (vazägaren kallas för ”Moses”) Ja så har vi Kamrat Kalles kaviar ombord, men det är det väl ingen som stör sig på?
Det blir väl ”little frogs” och ”räven överraskar grisen” litet senare på idrottsplatsen.

 

Glad Midsommar!

 

Redigerad av Georg_Ohm
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...