Ronnie79 0 Postad 17 Maj , 2023 Hej hopp! Jag ska täta om min gebomföring till logg-givaren som inte såg ut att sitta riktigt bra. Kruxet är att skrivet är olika tjockt just där den sitter. 20 mm på ena sidan och 15 på andra. Hur brukar man göra? Trä på ett snedkapat rör på insidan mellan skrov o mutter? Hälsningar Ronnie Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lintott 2 044 Postad 17 Maj , 2023 1 timme sedan skrev Ronnie79: Hej hopp! Jag ska täta om min gebomföring till logg-givaren som inte såg ut att sitta riktigt bra. Kruxet är att skrivet är olika tjockt just där den sitter. 20 mm på ena sidan och 15 på andra. Hur brukar man göra? Trä på ett snedkapat rör på insidan mellan skrov o mutter? Hälsningar Ronnie Köp en enkel plastskärbräda. Borra hål som passar loggivaren. Kapa ner skärbrädan till lagom mått så muttern inte når ut över kanten. Slipa ner biten så den blir 5 mm tunnare på ena sidan. <Lägg rikligt med sikaflex mellan plastbiten o skrovet och tryck ihop delarna. Avsluta med att lägga sika under muttern och dra till så det sitter och blir tätt. OBS att du måste ha sika även inne i hålet så det blir tätt mellan givare och genomföring. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ronnie79 0 Postad 17 Maj , 2023 (redigerade) Tack för tips! Det får bli något åt det hållet👍 Håller på att byta roderbussningar o de gamla råkade vara passande inner- och ytterdiameter, jag snedslipar en imorgon o kör sikaflex 291i / 591 Redigerad 17 Maj , 2023 av Ronnie79 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser