Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
pesj

Örnvik 640 weekend.skrovnummer?

Rekommendera Poster

Hej!

Är det någon vänlig själ som kan tala om för mig vart jag hittar skrovnummer på min Örnvik 640 weekend. Enligt säljaren är det årsmodell 2009. Tyvärr hittar jag inget skrovnummer? Akterspegeln etc är bottenmålad så om det finns där så vart?

Kan det finnas någon annanstans?? 
vill så gärna hitta det.

Tacksam för hjälp

A8BF51C7-4D4D-40A6-8011-EC562CCF43C6.jpeg

C4DD59FD-60F3-43CA-99BC-9C0FBAB154EE.jpeg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Finns regler hur skrovnummer byggs upp och var det placeras.

Har du googlat?

 

https://www.securmark.se/om-securmark/aktuellt/det-har-ar-bra-att-veta-om-batens-id-nummer/

 

Mina 2 senaste båtar tillverkade på 2000 talet har det suttit på akterspegeln, högt upp på styrbord sida.

Har även sett en del båtar med HIN/CIN/WIN sittande på styrbord sida långt akterut.

 

Ibland är numret graverat i glasfibern, ibland brännt eller på en liten skyllt som lätt går att ta bort…

 

Dessutom borde du ha en dold skrovnummerskylt inne i båten, hittade min av en tillfällighet på senaste båten.

Redigerad av skippeer
  • Tack 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
9 minuter sedan skrev skippeer:

Finns regler hur skrovnummer byggs upp och var det placeras.

Har du googlat?

Hej! Ja jag har googlat och kan bara få fram att det ska finns på höger sida av akterspegeln. Dels är min botten målat samt att jag inte kan finna det. Har även tagit en printscreen på en omålad på nätet och kan inte finna där heller😕

971BF01E-310D-47C0-A655-9B46FAE47056.png

AF4F6936-6A05-43E1-BDBA-D21870B7687F.png

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
56 minuter sedan skrev skippeer:

Finns regler hur skrovnummer byggs upp och var det placeras.

Har du googlat?

 

https://www.securmark.se/om-securmark/aktuellt/det-har-ar-bra-att-veta-om-batens-id-nummer/

 

Mina 2 senaste båtar tillverkade på 2000 talet har det suttit på akterspegeln, högt upp på styrbord sida.

Har även sett en del båtar med HIN/CIN/WIN sittande på styrbord sida långt akterut.

 

Ibland är numret graverat i glasfibern, ibland brännt eller på en liten skyllt som lätt går att ta bort…

 

Dessutom borde du ha en dold skrovnummerskylt inne i båten, hittade min av en tillfällighet på senaste båten.

Ja jag får totalsyna båten i jakt på skrovnumret. Vill gärna få fram det för att verifiera årsmodell. 
tack för hjälpen!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Trägen vinner.

Vansinnig placering av det synliga skrovnumret.

 

Det dolda skrovnumret lär du aldrig finna😉

  • Haha 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...