earendel 4 Postad 17 Juli , 2022 Hej Allesammans Jag har dubbla AQ130 i min båt men den ena motorn tar tid att starta, Jag tror det beror på bränslet "rinner" baklänges. Jag har bytt bränslepump och installerat en gummiblåsa (typ utombordare). Men när jag kommer till båten är blåsan jätte mjuk och motorn startar inte. Först när jag pumpa blåsan jätte mycket och jag höt att bensinen är framme vid förgasarna kan jag starta motorn. Seden fungerar motorn jätte fint. Hur kan det komma sig att bränslet rinner "baklänges". Undertryck i bränsletanken?? Den andra motor startar och fungerar perfekt. Har ni någon tips om vad det kan beror på? Alan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 595 Postad 17 Juli , 2022 Det är nog backventilerna i pumpen som det är fel på. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
earendel 4 Postad 17 Juli , 2022 Men den är ny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bemek 76 Postad 17 Juli , 2022 2 timmar sedan skrev earendel: Men den är ny microläcka på ledningen före pumpen? svårt att upptäcka ,bränslet dunstar inget blir blött byt till nytt, felsök ev genom att flytta delar mellan agg men risk om det blir spill. rek byte B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser