Ber 0 Postad 2 Juni , 2022 Min Suzuki utombordare fungerar bra när jag kallstarter den o åker en tur. Men när jag kört kanske 20 min o saktar ner o kör sakta en stund, t ex för att dra upp ett redskap o sedan gasar på igen och skall köra i normal fart, då börjar den hacka kraftigt. Jag fortsätter dock att sakta öka farten o efter en stund försvinner hackandet. Men det är väldigt störande o man blir orolig att motorn skall stanna helt och hållet. Jag har servat motorn enl instruktioner, bl a bytt tändstift, bränslefilter, kolla att det inte finns vatten i bensinen, kollat olika slangar som ev ej hållet tätt. Känner någon igen problemet eller har tips vad som kan vara anledning till felet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Craycoat 131 Postad 4 Juni , 2022 Jag skulle gissa på elfel. Förmodligen tappar motorn en cylinder när den går dåligt. Även om stiften är nya så skulle jag prova att byta ut dessa igen, och vara noggrann när du ställer in elektrodavståndet på de nya stiften så att det blir enligt spec. Suzuki har på sina motorer transistorstyrd tändning, (tändspolarna laddas upp av batteriström och transistorer inne i ECM-modulen bryter och sluter jordningskretsen, vilket leder till uppladdningar i tändspolarna). Detta system är tekniskt fulländat, men det är också väldigt känsligt för om någon komponent strular. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ber 0 Postad 4 Juni , 2022 Tack för tips. 👍 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser