Gäst Calle Postad 21 Juli , 2005 Hej! tänkte tillverka en lina till vattenskidor själv. Ungefär hur lång ska den vara? Vad rekommenderar ni för en nybörjare/medelåkare? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Båtsman Postad 21 Juli , 2005 23 meter brukar dom vara Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 51 Postad 21 Juli , 2005 Då linan bör vara stum och flytande är det ingen ide att göra en egen lina, köp en billig vattenskidlina istället så slipper du få in den i propellern. Jag testade min morsas flaggstångslina någongång på 90 talet, ingen höjdare.. :-) Varken för morsan eller mig.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst niklas Postad 26 Juli , 2005 Köp en vanlig lina och klipp av den på mítten 12-13 meter om du ska åka på en skida ,mycke mindre linslack och mycke roligare åkning.. Kolla hur öglan är gjord går att sätta ihop dom lika igen så kan du spara linan som blir över och ha som förlängning.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser