Gå till innehåll
lördag 27 april 2024
The_boatnoob

Johnson 60hk 1984. Går bara på tomgång

Rekommendera Poster

Jag har en begagnad Johnson 60hk 2 taktare som går ganska bra på tomgång och man kan lägga i växel men så fort man lägger lite tryck på gasen så ger den upp och dör. Jag har testat att rengöra förgasarna då det finns två och bytt bränslemembran på den. Vad kan felet vara?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, kolla filmen som guestsson länkar till i tråden jag länkar till nedan, kan vara att förgasare och tändförställning är osynkat. Låter ju smart att ha börjat med förgasarna o bränslepump. Vad händer om du varvar upp manuellt 2-3 sekunder genom att peta på länkaget för gas-spjällen på förgasarna? Provat med annan soppatank? Ser bränsleslangar o kopplingar bra ut?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tillför lite oljeblandad bensin i förgasarhalsen/arna. En i taget borde räcka. En injektionsspruta på 10-20 ml brukar funka bra. Om du kan uppnå en förbättring, om än kortvarigt så sitter felet på bränslesidan.  Om det är en av förgasarna så kommer du kunna identifiera vilken. I annat fall är det ganska säkert tändningen som krånglar. 

 

Som alternativ sprutan kan du testa att prima/choka motorn i samband med gaspådrag.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...