JonasG80 0 Postad 28 Juni , 2021 Hej, Äger idag en Uttern d55 men går i tankarna att gå upp en storlek. Tittar främst idag på Yamarin d64 men skulle önska bekvämligheten med ett pentry i båten (diskho, kyl och helst även spisplatta)! om jag förstår rätt så ska detta fungera bl.a i just Yamarin d64 men har inte lyckats hitta hur detta installeras och hur det fungerar. Finns någon vänlig här på forumet som har detta installerat eller installerat i båt av annat märke men i samma storlek hade det varit jättesnällt med lite tips och gärna några bilder. Med vänlig hälsning, Jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 136 Postad 28 Juni , 2021 En Ryds 23:a kanske kan vara ett alternativ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
DanielMalmgren 191 Postad 28 Juni , 2021 Följer den här tråden lite. Har själv också en Uttern (en D57) och vi har funderat på vad man ska köpa när man vill ha lite större. Har alltid funderat på hur smidigt det verkligen är att hålla på och laga mat på ett litet pytte-pentry i sittbrunnen. Ni som har det, hur mycket använder ni det? Jag förmodar att det funkar för enstaka måltider, men hur är det om man vill vara ute en vecka eller två i sträck, är det över huvud taget realistiskt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
M__G 322 Postad 29 Juni , 2021 Har en liten båt med litet pentry med en platta I ruffen dock så det ska inte jämföras för det är osmidigt sitta i liten ruff och laga mat. Fördelen är att den har värmelock och därför fungerar som värmare till ruffen å andra sidan. Men använder den mest till att koka potatis, göra pommes med hjälp av burkugn, grädda bake off baguetter, värma sås. Steka går bort då det inte är så kul om det fräser och stänker ner dynorna. Koka vatten till kaffe och te görs ju också, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Freez 136 Postad 29 Juni , 2021 10 timmar sedan skrev DanielMalmgren: Följer den här tråden lite. Har själv också en Uttern (en D57) och vi har funderat på vad man ska köpa när man vill ha lite större. Har alltid funderat på hur smidigt det verkligen är att hålla på och laga mat på ett litet pytte-pentry i sittbrunnen. Ni som har det, hur mycket använder ni det? Jag förmodar att det funkar för enstaka måltider, men hur är det om man vill vara ute en vecka eller två i sträck, är det över huvud taget realistiskt? För egen del med en Ryds 23:a (se ovan bilder) handlar det om enklare matlagning när vi är ute 1-3 dygn. Pratar vi 1-2 veckor vill jag ha en större båt🙂.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasG80 0 Postad 29 Juni , 2021 Tack för svar, Ryds 23 ser jättefin ut och det kanske är ytterligare en storlek man behöver gå upp för att få ett ok pentry? står ju på många specifikationer att det även går installera på modellerna mindre än 23 men det kanske inte blir bra om många väljer att inte göra det? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser