ulfgunnar 0 Postad 24 Maj , 2021 Hej ! Har en snipa som jag upptäckte att axeltätningen närmast propellern är lite skadad på. är det en vanlig packbox som sitter där ? tacksam för svar . mvh Uffe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 302 Postad 24 Maj , 2021 Nej oftast inte, aldrig som jag sett iaf. Det är ett vattensmort cutlesslager, det tätar ingenting bara styr axeln i akterstäven. Packboxen sitter på insidan, ofta en anordning med talgfläta och en smörjkopp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ulfgunnar 0 Postad 24 Maj , 2021 ok tack för snabbt svar! då gör det kanske inte så mycket att den är lite skadat i gummit man ser längst ut , den har inte läckt in vatten iaf. fettkopp på insidan finns, så det stämmer som du sa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 1 109 Postad 24 Maj , 2021 12 minuter sedan skrev ulfgunnar: Hej ! Har en snipa som jag upptäckte att axeltätningen närmast propellern är lite skadad på. är det en vanlig packbox som sitter där ? tacksam för svar . mvh Uffe Lagret kollas genom att rycka i axeln på tvären. Lite glapp är ok. Däremot ser propellern ut att behöva en översyn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser