Jump to content
Monday 03 October 2022

Poppe

Medlemmar
  • Content Count

    125
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1 Neutral

About Poppe

  • Rank
    Örlogskapten
  1. Visst är det så. I slutändan handlar det om hur många varv per minut propellern snurrar. Min hjärna börjar få slut på idéer. Farten är mätt med gps? Och du är säker på att det är knop? Långsökt, vatten i skrovet? Även om det var det så skulle du inte kunna tappa så här mycket fart. Om jag förstått det hela rätt så köpte du båten förra året och sedan dess har den gjort 16ish knop?
  2. Visa oss ett kort klipp, innan du börjar skruvar hejvillt.
  3. Ser det inte något som Norman Packard & Doyne Farmer. Har konstruerat?
  4. Du kan polera med vanligt polermedel, då får du upp glansen. Slipa är nog uteslutet eftersom det är laminat.
  5. Det fetade nej. Mät du batterispänningen. Inte för att jag tror det är problemet. Just to be safe. Hur gammal är dieseln? Jag lägger mina pengar på bränslesidan.
  6. Har du mätt kompressionen?
  7. Turbulens (luftbubblor) men givaren och ytan.
  8. Ett nytt växelhus låter dyrt... Vi får hoppas att TSn har den försäkrad. TS kanske letar extra jobb, eller tjafsar med försäkringsbolaget.
  9. Skulle snarare säga att mitt inlägg är spot on! Man måste ta det lugnt och försiktigt när man är nybörjare, annars kan det straffa sig.
  10. Det kan vara kondens också..
  11. Du kanske ska ta en navigations utbildning så att du slipper detta i framtiden, nu när du har gjort en CFIT. Tyvärr är nog båt säsongen över för dej. Brukar säga att dåligt sjömanskaps bestraffas direkt.
  12. Du behöver väl knappast ha två trådar om samma ämne?
  13. Kortet måste givetvis vara i satt.
  14. Det finns defenitivt värde i propellerna... Vad du än gör släng inte!
×
×
  • Create New...