Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

hace1

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    90
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om hace1

  • Placering
    Kapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Ni som har flödesmätare, vilka varvtal marschar ni på? Jag brukar ligga på ca 3200rpm eftersom jag har fått för mig att det ska vara optimalt för bränsleförbrukningen. 5,7l / 260hk Senast ändrad av hace1 | 09 september 2007 | 17:39
  2. Det låter bra med Oxalsyra, hur reagerar självpolerande bottenfärg?
  3. Vad kostade renoveringen? Var det en 4-port till en V8?
  4. Mekonomen säljer propellrar från hanssen marin. ca 1200:- har jag för mig.
  5. En gammal tråd men problemet finns kvar, jag har kollat på Hjertmans men dom hade inte. Någon som har hittat hållarna på bilden och kan tipsa?
  6. Jag åkte 160 distans på 240 liter i sommar med en Sea Ray 210 med en Mercriuser 260, jag låg på 26 knop.
  7. Jag har en Mercruser 260 från -88 som jag har åkt med i 6år utan några som helst problem, varken drev eller motor. Har precis åkt en sväng på 160 distans problemfritt som vanligt. Kan tillägga att den gick på 1,5 liter / distansen och båten är en Sea Ray 21 fotare.
  8. Titta på http://www.boatlife.se/forum/ det verkar finnas folk med mycket kunskap på det forumet.
  9. Är det någon som vet var jag kan köpa en hållare enligt bild till min kapellbåge? Den ska vara öppen i änden så att man kan trycka över den på en skruv i stället för att behöva skruva bort skruven (framkapellet på en Sea Ray 210). Tacksam för tips!
  10. Jag skruvade faktiskt dit en 19 i dag på eftermiddagen och den känns mer rätt, 4100rpm och 34 knopp på full gas tidigare varvade jag 5100prm men samma hastighet. Jag är inte intresserad av toppfart snarare lägre varv och förbrukning vid marschfart. Läste att den bör varva 4200-4600rpm och jag ligger nu något under. Kan det vara skadligt på något vis? Det verkar som om min Sea Ray är lite mer tungdriven än tex. polarens Cris Chraft Scorpion 210.
  11. Hej jag har en Sea Ray 21 fotare och samma motor (merc 260) från -88. Har precis åkt 120 distans med 4 pers i båten och packning, den drog ganska exakt 1.5 liter. 17 propp 3300rpm 23knop
  12. Kolla så att förgasarspjällen verkligen går tillbaka när du har gasat, jag fick sätta dit en fjäder som drog tillbaka länkaget (för båda förgasarna).
  13. Hittade nedanstående på Hansens rekomendationstabell, jag tror att det är samma fabrikat som jag har (samma hubkitt)men den är 14,5 i stället för 15 i diameter. Kan det vara så att 15*19p tar i trimfenan på drevet och man därför måste gå ner en halv tum i diameter? MCH121-992004 Propeller vxl 4¾ ø 14½ x19p->3-bladig Aluminium högergående. http://www.hansenkatalogen.se/default.asp?reset=y&sourceurl=http://www.hansenmarine.se
  14. Är det inte risk att knutkorsen tar stryk om man kör med trailerläge, fullt upptrimmat är väl lite lägre än trailer?
  15. Hej, efter en grundstötning förra året köpte jag ny propp och troligen blev det en miss där eftersom jag nu varvar 5500rpm på full gas och det ska vara 42-4600rpm Nu sitter det 15*15 och båten är en Sea Ray Monaco med Mercruiser 260. En kompis åker Chris Chraft Scorpion 21 fot med lika motor och han har 15*19 vilken varvar 4600rpm. Vad har ni på era båtar (amerikanska 21fotare)?
×
×
  • Skapa nytt...