Gå till innehåll
måndag 22 juni 2026

Chha

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    241
  • Gick med

  • Besökte senast

Allt postat av Chha

  1. Nu så är det dags för att åtminstone planera lite inför vintern. Jag skulle vilja höra lite synpunkter på fördelarna med att ha båten inomhus på vintern, med inomhus menar jag då uppvärmd lokal. Det skiljer trots allt en bra hacka mot att förvara utomhus.
  2. En liten fråga, har du gjort detta själv? Ser ju otroligt proffsigt ut.
  3. Kontakta Im Marine, de har ju båda varianterna ute för försäljning på Blocket.
  4. Om inte jag minns fel så är 218 runt 6,7 lång medan 208 är under 6m
  5. Något jag ofta förundras över är hur vanligt det är att båtarna alltid förvarats i varmhall på vintern.
  6. Jag hakar gärna på denna tråd eftersom även jag följer blocket ganska noga, jag har inga exempel på rak arm men återkommer.
  7. Tydligen var priset för bra. Annonsen är nu borta... Vad var det för båt? Det var en Princess flybridge 42 från 2006 med typ 450 timmar, till ett pris på 1 195 000:-
  8. Vad tror du om denna då, är inte priset på gränsen till "för bra"? http://www.blocket.se/stockholm/Princess_42_fly_2006_55437280.htm?ca=15&w=3
  9. Titta på Skorgenes 350 Nordic, inte dum. http://www.blocket.se/stockholm/Skorgenes_350_Nordic__2008_54453445.htm?ca=15&w=3
  10. Jag gillar också både Ocean Craft och Bavaria av de du nämner. Vad gäller Bavaria. Så håller jag med om "motorhuven", inget bra men det finns väl i utförande med soffa som alternativ. Jag skulle nog också titta Windy 32 Scirocco och 33 Mistral samt Marex 29 Sun Cruiser. Angenäma problem detta, jag önskar lycka till och hoppas vi får reda på utfallet.
  11. Jag är intresserad av en båt med 2st Mercruiser 5,7, samt bravo 3, nån som har koll på dessa motorer?
  12. Skriv gärna utfallet om det blir affär eller inte.
  13. Precis den är det. Då har du koll på fler aspekter? Jo jag köpte själv båt där som jag nu är inne på andra säsongen med. Jag har stort förtroende för bolaget och personalen, jag skulle inte tveka att göra affärer där igen. Det låter ju betryggande. Har du några andra synpunkter på själva båten eller problematiken? Båten är ju en beprövad modell och i mycket fint skick, jag har sett den på plats. Jag ser inga bekymmer med att den är köpt utomlands, eftersom det är inom EU har vi inga importproblem och du köper ju av en svensk firma. För egen del anlitade jag en besiktningsman vilket ju kan kännas tryggt om man inte har rätt kunnande själv.
  14. Precis den är det. Då har du koll på fler aspekter? Jo jag köpte själv båt där som jag nu är inne på andra säsongen med. Jag har stort förtroende för bolaget och personalen, jag skulle inte tveka att göra affärer där igen.
  15. Är det Polar 290 Monaco som BIB marin har?
  16. Titta på deras hemsida, där har de en förteckning över återförsäljare. www.flexiteek.se
  17. Jag har skulle behöva byta locket till vår toastol då ett fäste gått sönder. Någon som var man kan köpa bara lock? Har i några annonser på blocket sett lock i nåtad teak, snyggt, kanske någon vet var detta finns att köpa?
  18. Själv använder jag Ipad och Seapilot, jag har svårt att se fördelarna med en plotter, om man redan har en Ipad alltså.
  19. Följdfråga, tips på bra inpregneringsmedel?
  20. Chha

    Tvätta kapell

    Jag har köpt galltvål och tänkte tvätta kapellet. Vad tror ni, krävs ny impregnering?
  21. Det finns en bra app som heter speed box. Där kan dunställa in hur du vill mäta hastigheten.
  22. På Hinsholmskilen finns en ramp som ligger bra och kostar gratis.
  23. Finns här någon som har koll på hur man tar av kåpan på reglaget på bilden?
  24. England kan säkert vara intressant, har du tips på motsvarigheten till blocket?
×
×
  • Skapa nytt...