Övriga däcket är byggt i sandwhich med Divinycell som distansmaterial men Divinycell klarar inte kompressionslasten under mastfoten, så där ligger en liten plywoodskiva inplastad.
Det har antagligen kommit in vatten antingen från däckskontakterna eller mastfotens bultar som gjort att plywooden blivit blöt och svällt.
Det är inget jättejobb att fixa men har du inte plastat tidigare får du läsa på lite först. Kan tänka mig att klassförbundet eller ev FB-grupper för Express-seglare kan vara till hjälp, det lär ha varit många som gjort jobbet innan dig. Särskilt eftersom det uttryckligen står i klassregeln att plywooden får bytas ut till valfritt material.