Gå till innehåll
tisdag 19 mars 2024
Georg_Ohm

Gott nytt år, 2021!

Rekommendera Poster

2020 har ju varit klart annorlunda, jag behöver väl inte utveckla det mer, alla vet ju att jag syftar på allt elände som coronapandemin ställt till med.

Men jag kan ju ändå reflektera att det numera är bra om man är negativ och luktar sprit på jobbet...

Vi håller på att byta ut våra tjänstebilar, de nya har inget ”fyllelås” alltså en sån där Dräger alkolås. Men nu har det åter hänt att man i de gamla bilarna sölat med handspriten så att det inte går att starta.

 

Hoppas nu att kommande massvaccinering ger effekt. 
Men det är ju alltid några som inte vaccinerar sig själva eller sina barn, ni såg kanske miniserien på SVT om vaccinmotståndarna? det var en hel rörelse som levde på och förmedlade konspirationsteorier på ett närmast religiöst sätt. Det är ju farligt att bli vaccinerad enligt den rörelsen, man kan ju få autism... Jorden är platt, månlandningarna filmades i studio och de vita strecken, virvlarna efter flygplan är i själva verket ett gift som myndigheterna sprider ut för att påverka våra tankar, suck, hur korkade kan människor egentligen bli.

Det kanske är vaccinmotståndare som fyller ut dödssiffran till 8500 och där utöver...? Sedan får deras barn mässlingen, röda hund och påssjukan.

 

Vi hoppas ju iallafall på en bra sommar, en sommar utan munskydd och visir. Att man kan umgås på bryggor och klippor som förr.

Eller.. ja, jag såg i somras hur avstånden mellan grillande båtägare minskade i takt med alkoholintaget under kvällen. Hallå, du skall få en kraaam, ojdå nu drack jag visst ur ditt glas... Inte konstigt att smittan spreds, inte konstigt alls att krogar och pubar drabbades av restriktioner.

 

Bra väder vill ju alla båtägare ha, varmt i luften, varmt i vattnet, lagom starka vindar. Chansen, eller snarare risken att vi får ett hyggligt sommarväder är nu stor. Och det är nu egentligen inte så bra, vi har släppt ut för mycket koloxid och andra gaser i vår atmosfär. Vi kanske drabbas av ett medelhavsklimat eller så får vi ta del av Floridas klimat, men en orkansäsong... Vi kanske lugnt kan segla över den gamla grunden på 0,7 och 1 meter, men vi kanske istället får nya grund som tidigare var bergstoppar på låga öar. Kanske kan vi i framtiden ledigt och lätt navigera över större delen av Skåne.  Ja det blir spännande. Vi får väl anställa fler holländare på ledande poster i stadsplaneringen och annorstädes.

 

Jag tänker iallafall försöka få i båten tidigt i vår. Det blir sannolikt en sen semester i juli-augusti, och som vanligt blir det rutten Göteborg-Syd-Koster på ett ungefär. Skall väl försöka finna öar eller hamnar där vi aldrig varit förut, men det finns inte så många kvar. Det är praktiskt att navigera efter bohuskusten, då barn och barnbarn har för (o)vana att mönstra på eller av i hamnar med buss- eller järnvägsanslutning.

 

Gott nytt år!

  • Gilla 2

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Nu gick det lite fort tycker jag.

Vi har firat julafton idag.

 

Det är ett tag kvar till nästa år,

Och sedan ska det bli vår.

 

Sedan åker båten i lag.

 

 

Kanske inte min bästa dikt...

Jag får skylla på gikt.

 

Fast egentligen är det migrän jag har,

ganska mycket av den är kvar.

Redigerad av Mackey
  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Runt 2008 bestämde jag mig för att jag, när jag fyller 50, d v s år 2021, skall sluta jobba och ge mig ut på långsegling.

 

Drömmen blev en plan, hus såldes, pengar sparades, båt köptes, såldes igen för en bättre båt och nu kommer jag strax att säga upp mig från jobbet och börja segla på heltid.

 

Så jag har sett fram emot 2021 i tretton år :D

 

bild.png.47b3e07e5848e94527df759a48f149cb.png

Redigerad av Gaidin
Lite text också...
  • Gilla 7

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

God fortsättning på 2021!

 

Jag har just nu svårt att tro att 2021 blir sämre än 2020, men man ska aldrig säga aldrig! 🙃

Mycket kan ju faktiskt bli ännu sämre...🖕🏼

 

Nu ser vi fram mot ett härligt båtår med många vänner ombord igen.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2021-01-01 vid 14:26 skrev Mackey:

God fortsättning på 2021!

 

Jag har just nu svårt att tro att 2021 blir sämre än 2020, men man ska aldrig säga aldrig! 🙃

Mycket kan ju faktiskt bli ännu sämre...🖕🏼

 

Nu ser vi fram mot ett härligt båtår med många vänner ombord igen.

När jag trodde att nu kan det inte bli värre, då blev det det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...