E_Klinga 0 Postad 28 Juni , 2005 Hej! Jag tänkte segla från Västerås till Stockholm nu till helgen. Vad finns det för gästhamnar på mälarsidan? Jag har kikat lite på gästhamnsguiden här men det skulle var trevligt med lite rekomendationer också. Jag har kikt mest på Pampas i Solna, vad finns det för alternativ om man vill ligga någonstan ganska nära centrum? /Erik Klinga Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Reine 0 Postad 29 Juni , 2005 Tror inte att du kommer mer centralt än det som Wasahamnen kan erbjuda... http://www.wasahamnen.se/next.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 29 Juni , 2005 Men Wasahamnen ligger på fel sida om slussen om man kommer från mälaren. Tror Pampas är den mest centrala marinan du hittar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
E_Klinga 0 Postad 29 Juni , 2005 Precis, Wasa är tyvärr på fel sida... Nån som vet hur Pampas ser ut? Är det lätt att komma in till gästplatserna? De e ju alltid lite läskigt första gången man går in i en ny hamn. Känns aldeles för trångt å alla andra verkar ha sjukt mycket dyrare båtar än du själv... Inga andra alternativ? /Klinga, Golif 615 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 29 Juni , 2005 Slog mig nu, har dom gästplatser överhuvudtaget? Kan inte se det på deras hemsida.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst naffatS Postad 29 Juni , 2005 Du kan ju alltid kolla http://www.slagstamarina.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 344 Postad 29 Juni , 2005 Nytt för i år är en liten gästhamn med en handfull platser som drivs av restaurangen under Liljeholmsbron på Södermalmssidan. Den har dock lite begränsningar eftersom den ligger under en bro, tror det var 15 m i höjd och 5 m i djupgående som var max. Det är lite bullrigt och stökigt - både från passrande båtar, bilarna på bron och restauranggästerna - men väldigt centralt. Jag minns inte vad stället heter, men i centrum på bilden finns en pir som går ut i vattnet, det ligger även en OK/Q8-sjömack där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
E_Klinga 0 Postad 29 Juni , 2005 Oh, toppen, precis sånnt här jag leter efter! lite mindre, spännande och oupptäkta platser, Ska kolla närmare på båda de ovan nämnda alternativen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
E_Klinga 0 Postad 29 Juni , 2005 Någon som vet hur det ser ut i hamnen i Hägersten? Finns get gästhamnsplatser där? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivansen 0 Postad 29 Juni , 2005 Slandökalv är en trevlig och populär klubbholme som också har gästhamn. Du hittar information om den här på maringuiden. -Lars Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
E_Klinga 0 Postad 6 Juli , 2005 Hej igen! Nu är jag tillbaka i Västerås ett tag igen. det blev tillslut Slagsta Marina. Det var en trevlig hamn, lätt att angöra och förtöjja (Y-bommar). Väldigt trevlig personal å bra restaurang. Minus får de för lite skabbig duch, trasigt lås på herrtoan å att det inte ligger så lä. Hade det blåst mer hade det nog kunnat blivit skumpgt värre. men som sagt, en väldigt trevlig marina i alla fall. 130 kr per natt var det väl värt. 3 pirater av 5 möjliga. /Erik Klinga, Golif 615 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser