pseudonym 1 167 Postad 6 Juni , 2020 Om man som jag har en liten trimaranjolle utan sovplatser och tĂ€nker tĂ€lta nĂ„nstans ute i Gryt\Sankt Anna, var Ă€r en bra utgĂ„ngspunkt om man vill segla dagturer och kanske ha med tĂ€ltet? Jag har funderat pĂ„ Eköns naturreservat öster om Valdemarsvik som basecamp och utgĂ„ dĂ€rifrĂ„n under en veckas tid ungefĂ€r. Vad bör jag se och inte missa? Ser framemot goa tips frĂ„n er.đ Dela detta inlĂ€gg LĂ€nk till inlĂ€gg Dela pĂ„ andra webbplatser
trewq 593 Postad 6 Juni , 2020 Vi har ibland tagit kajaker pÄ biltaket och dÄ har Tyrislöt varit en favorit, bl.a. för att vi gillar Missjöarkipelagen. Men det finns ju hur mycket som helst. Kolla hur det Àr med sjösÀttningsmöjligheter, det Àr inte alltid sÄ enkelt som man hoppas. Med stigande Älder har campingstugor/pensionat kÀnts bÀttre sÄ tÀltet har vi skÀnkt bort. 1 Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser
Lintott 2 044 Postad 6 Juni , 2020 58 minuter sedan skrev pseudonym: Om man som jag har en liten trimaranjolle utan sovplatser och tÀnker tÀlta nÄnstans ute i Gryt\Sankt Anna, var Àr en bra utgÄngspunkt om man vill segla dagturer och kanske ha med tÀltet? - - - Om du börjar norrifrÄn ..  Vid infjÀrden/viken vÀster om Arkösund (infart norrifrÄn) finns en camping med BrÄviken/Arkö-arkipelagen utanför. Restauranger mm bÄde pÄ campingen o pÄ gÄngavstÄnd i Arkösund.  Tyrislöt som nÀmnts med Missjö o Harstena utanför. Restaurang pÄ campingen, sommarbutik vid macken/kajakuthyrningen strax söder om campingen.  Eknöns camping söder Gryt (Àr vÀl den du avser öster Valdemarsvik). Restaurang o butik pÄ campingen. Lite större butik o ytterligare restauranger i Gryt (det finns vandringsled/gÄngstig frÄn campingen till Gryt). SeglingsmÄl exempelvis Harstena, HÄskö, Gubbö kupa med fin utsikt, FÄngö med gamla gruvor,Laxvarp, HÀradskÀr med Heidenstamsfyr.  Om du Äker lite lÀngre söderut sÄ finns det ett par campingar öster (Hallmare) o söder (TÀttö) Loftahammar. I Loftahammar finns restauranger,butik (mycket vÀlsorterad), bageri mm. SeglingsmÄl OmrÄdet söder Loftahammar med SmÄgö, RÄgö (restaurang) och ned till Hasselö (restaurang). StÀdsholmen gammal lotsplats. StorklÀppen, gammal fyrplats. Nordost ut finns omrÄdet LÄngö/TrÀssö/ HÀfsö. Farleden öster om detta omrÄde ("Sjö-fyran") passerar bl.a. mellan Sundsholmen och JungfruskÀr med det vÀlfotograferade huset med segelbÄtar i fönstret mot leden. 1 Dela detta inlÀgg LÀnk till inlÀgg Dela pÄ andra webbplatser