jorgenkarls 5 Postad 27 Juni , 2005 Hejsan på er! Jag har hittat en laddare som jag är sugen att köpa. Mobitronic 15A. Då kommer min fråga. Eftersom den är på 15A, kan man då använda den fullt ut med 220V/10A ? Känns som man inte kommer upp i 15A då, eller omvandlar den på nåt sätt så den ger ut 15A i alla fall. Har två parallellkopplade batterier så det behövs 15A från laddaren. Tack för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Loope 3 Postad 27 Juni , 2005 Inga problem. Laddaren laddar med 15 amp i timmen. Det har ingenting med hur många amp. den drar att göra. Jag vet inte vad denna laddare drar men min drar ca. 150 watt. i jämnförelse kan nämnas att en säkring på 10 amp i 220 systemet motsvarar 2200 watt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jorgenkarls 5 Postad 27 Juni , 2005 Hade allt den tanken men ville försäkra mig att det är så. OK, då är det bara o handla då. Tackar !! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jorgenkarls 5 Postad 27 Juni , 2005 Det blir 2 st Tudor på 75Ah och en laddare på 15A. Då ligger jag på 10% av kapaciteten. Det måste funka kanon ! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser