Slimbill 0 Postad 9 Maj , 2020 Jag är värdelös på allt som har med motorer att göra. Men jag har en gammal Yamaha 40hk tvåtaktare som jag vägrar släppa. Tror det är en -85. En autolube, som är bortplockad av nån före mig. Problemet är att sedan jag fick den i min ägo har den gått "ojämnt". Den har alltid gått på tomgång, men när man gasar på måste man göra det långsamt för att få båten (Yamarin 420) i plan. Väl i plan tappar den varv för en sekund, med jämna mellanrum. Den har heller aldrig gått "fullt". Jag har bytt; tank, bränsleslang-, filter, pump och tändstift. Men jag tror felet sitter på cylinder/elnivå. Idag hade jag igång den för första gången i år. Den gick knappt fram. Fick tips av min polare som är är lite bättre än mig på motorer att det kunde vara nån cylinder som inte gick. Så jag började slita i tändhattarna. När jag tog bort hatten från cylinder 1 så dog snurran. Ingenting hände när jag avlägsnade från 2 och 3, förutom att jag fick lite svaga stötar. Tips på uteslutningsmetoder eller/och troliga fel mottages tacksamt... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser