Hej!
Nu är det så att jag köpt en Yamaha 40hk från 85. Kanske lite korkat, eftersom jag själv skulle beskriva mig som en högst medioker mekaniker. Men som Pippi sade; det här har jag aldrig gjort förr, så det måste jag ju klara av.
Över till problemet. Den går som en klocka på tomgång och låg fart, den startar även ypperligt. Men så fort man ska dra på full gas så antingen "dör" den eller kommer inte riktigt upp i plan. Man får inte "det sista ur den", så att säga. Jag har bytt membran i bränslepumpen, bytt tank, slang, tändstift och bränslefilter. Idag var jag in till min lokala marinverkstad, och dom sade att jag skulle rengöra förgasarna. Men innan jag ger mig in på det, så tänkte jag höra här, om det är någon som har ett gammalt indianknep att dela med sig av?
Jag tackar ödmjukast för eventuella svar / Billy