Regal2200 0 Postad 13 April , 2020 Hej! Jag har en regal 2200br med en Volvo Penta 5.7GI uttagen 2004-07-13 (Sverigesåld) och jag undrar nu om motorn är kompatibel med Easy connect systemet. Är inte kunnig inom detta med NMEA2000 och styrsystem. jag hittade denna info på Google Easy Connect är kompatibelt med nästan alla Volvo Pentas diesel- (ej D1/D2) och bensinmotorer med EVC från 2003 och framåt, samt bensinmotorer utan EVC från modellår 2006. hur vet jag om min motor har evc? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 641 Postad 13 April , 2020 25 minuter sedan skrev Regal2200: hur vet jag om min motor har evc? Slå upp motorn på Pentas motorsök https://www.volvopenta.se/marineleisure/sv-se/for-owners/your-engine/manuals---handbooks.html 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SkeppOhoy 49 Postad 13 April , 2020 (redigerade) Sök på serienumret på din motor på pentas hemsida så får du upp all information om din motor som bl.a innefattar version av Evc. (använd google sök så du hamnar rätt på pentas sida då den är onödigt krånglig). Mvh (Edit: ChristerN hann visst först) Redigerad 13 April , 2020 av SkeppOhoy 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Regal2200 0 Postad 13 April , 2020 Tack! Men jag har svårt att just hitta info om detta i manualen... hittade denna bild jag har enligt serienumret Motortypen 5.7 Gi-E Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Regal2200 0 Postad 13 April , 2020 Hittade nu även detta Där står det motorn styrenhet är ECM jag antar då att jag inte kan köra Volvo Pentas Easy Connect? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 641 Postad 13 April , 2020 5 timmar sedan skrev Regal2200: jag antar då att jag inte kan köra Volvo Pentas Easy Connect? Så tolkar jag det också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser