Gå till innehåll
måndag 29 april 2024
Mauta

Solex 44pai, Volvo penta 171c, b23, 16v

Rekommendera Poster


Hej,

Kanske kan jag få fråga någon med erfarenhet. Jag rev förgasarna då (penta171c 16v automatchoke med elektriskt lågfart på den bakre, bägge solex 44pai) den inte ville starta utan att jag hällde bensin i trottelhuset. Gjorde rent allt, lämnade husen på ultraljud, blåste tryckluft i munstycken mm. Satte ihop allt och nu går den utan misständning men  BARA på accpumparna, dvs jag måste pumpa på gasen för att den inte ska dö. Tog då bort locken till flottörhusen och där var det bensin med vågräta flottörer. Jag trodde innan att den inte fick bensin fram till förgasaren så jag har Även bytt till elektrisk bränslepump. Bytt bränslefilter, kollat bränslekran från tanken. Men det var ju bensin i flottörhusen och banjoskruvarna var ju blöta när jag tog bort flottörlocket.

 

Är det ändå något stopp i förgasarhuset/en?

 

Kan det vara det elektriska lågfartmunstycket på den bakre? Har någon annan sett såna?

 

Eller är det Automatchoken? Tryckararmen är vid kall utskjuten, är det rätt? Dvs vid vakuum (kopplat till insugsröret via en värmekontakt i blocket) så suger klockan och ett spjäll öppnas.

Den bakre (dvs den med autchoke och elektrisk lågfart) hade även ett extrahål i packningen mellan spjällhus och förgasarhus, så jag fick använda den gamla packningen.

 

Skulle vara grymt tacksam om ni kunde tipsa om vad som kan vara fel?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...