Gå till innehåll
måndag 24 november 2025
Freppen

behöver hjälp tappat sista tändningsnycken!

Rekommendera Poster

tändningsnycken råkade ju åka i vattnet eftersom jag inte knutit fast den tillräckligt hårt. om man slarvart bort alla nycklar till tändnigslåset måste man då köpa ett helt bytt reglage med tändningslås eller hur är det? mäket på reglaget är evinrude. för man kan väll inte bara uppge nå nummer och få en nyckel tillvärkad? tackasm för svar!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Du får väl prova att fiska upp nyckeln med en knippe magneter om du vet den ungefärliga platsen. Jag har lyckats hjälpa två landkrabbor till kompisar som inte hade vett på att stänga sina fickor när de skulle ombord på båten. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jo jag har dykt efter dem de var 2 nycklar, hade kopia på den ena men inte den andra. hittade nycken till hänglsåset som jag hade kopia på men inte tändningsnycken som jag dok ej hittade. ska göra ett nytt försök imorn. men om jag utgår från att jag inte hittar den vad gör jag då? måste som sagt byte tändnigslås eller gåre endå? otur alltså...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Du kan säkert bygga om det så ett vanligt tänd lås typ clas ohlsson fykas det är inte så svårt. Men det är bara på med bad byxorna och bada en stund till i det härligt varma vattnet. elles så tar du en magnet och dragger med betydligt varmare. Fan kompis vad klantig du é //Ante

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

men haha. har redan badat det var ganska kallt men vad gör man inte.. hehe. ska ner och leta efter en 2 sifrig kod som ska finnas där.. aja hare bra..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst jk

Hur löste det sig?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst Wille

Han sänkte väl vattennivån på sjön och promenerade ut till nyckeln.:-) /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det är det bästa då ser man odentligt :lol: //Ante

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

jag tappade nyken i sjön och dök efter den men hittade den inte som sagt.. fick tag i ett nytt billigt tändningslås så jag köpte det. när jag kom ner till båten testade jag de nya tändningsnycklarna i de gamla tändningslåset och de fungerade hur bra som helst. så då gjorde jag kopia på de nya nycklarna och lämnade sen tillbaka alltihoppa. så var det.. lite fult kanske men det kostade 120 kr att kopiera och 375 för ett nytt tändningslås.. Mvh Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...