sailor79 0 Postad 16 Maj , 2019 Hej, Jag har en MD2030D från 2005 men inget instrument som visar temp på motorn. Har en så kallad Standardtavla som bara visar varvtal på motorn idag med startknapp. Ser att man kan köpa ett VDO-instrument hos båttillbehörsaffärerna men hur kopplar jag in det sen. Någon som vet? Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Georg_Ohm 5 067 Postad 16 Maj , 2019 8 timmar sedan skrev sailor79: Hej, Jag har en MD2030D från 2005 men inget instrument som visar temp på motorn. Har en så kallad Standardtavla som bara visar varvtal på motorn idag med startknapp. Ser att man kan köpa ett VDO-instrument hos båttillbehörsaffärerna men hur kopplar jag in det sen. Någon som vet? Tack på förhand! Ganska lätt, det medföljer kopplingsschema i förpackningen. Men du måste ha en givare på motorn, det är förberett, det sitter en plugg någonstans du skruvar ur och ersätter med givaren. Dock kan det förekomma olika gängor på olika motorer, det finns olika givare och ibland även adaptrar. Kolla detta med VDO, det är väl fortfarande KG Knutson som är generalagent(?). Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser