newwave 7 Postad 18 April , 2019 Hej, Ber om ursäkt om jag skriver i min fråga i två trådarmen det är möjligt att förstå ligger fel. Är i stort behov av stöd. Har ingen på klubben att fråga tyvärr. Jag är lite osäker på hur jag ska göra kring skarven mellan köl och skrov vid epoxibehandling. Det är en järn kör och tidigare ligger en bred massa som är svart. Jag är lite nyfiken om denna behöver tas bort och kanske lite exempel på hur ni skulle göra innan målning för att det godkänt resultat? Det behöver inte bli toppen bra eftersom det är en gammal båt men hyfsat ändå. Min tanke är att slipa bort all massa och lägga på med något som kallas elastisk epoxispackel. Eller kan massan ligga kvar, måla över och sen spackla jämt? Bifogar två bilder hur det ser ut nu.Bifogar två bilder hur det ser ut nu. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Comfort4 98 Postad 18 April , 2019 Hej Ta bort massan troligen sikaflex,gör ordentligt rent med aceton,måla ytorna så långt in du når med epoxi,sen innan bottenmålning på med ny massa,vilken sort du använder spelar nog mindre roll,men du kan eventuellt behöva en etch primer på kölen innan målning, men fråga de du köper färgen av ,bra att köpa ett system från samma färgtillverkare //Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
newwave 7 Postad 18 April , 2019 Stort tack för tipsen. Kör på det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser