Rolle85 70 Postad 3 September , 2018 Mercury har ju en tendens att droppa lite olja när man tiltar upp motorn. Jag har nu spårat detta till att ett visst överflöde av olja i förgasarna när motorn är avstängd. Oljan är oförbränd och färsk, nån som vet varför o vad man kan göra för att förhindra detta. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 3 September , 2018 Är det något som du tycker påverkar motorn negativt? Svårstartad? Onödigt att försöka lösa ett ickeproblem. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rolle85 70 Postad 3 September , 2018 (redigerade) Fungerar bra gör den men trist med olja bak i båten där de droppar. Tänkte mest om nån vet varför de verkar läcka ur förgasarna när man inte kör motorn? Redigerad 3 September , 2018 av Rolle85 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
535GT 36 Postad 3 September , 2018 Det har ju med funktionen att göra, men du kan ju alltid prova att inte tilta upp motorn. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kronvik 167 Postad 3 September , 2018 Oljan är troligen tvåtaktsolja som blir kvar då bensinen avdunstar. I princip skulle man väl kunna slippa en del av problemet genom att strypa bränsletillförseln och köra förgasaren/förgasarna tomma, men man kan aldrig rekommendera att göra det, då motorns smörjning kommer från bränslet. Jag skulle tro att oljedropparna är något man får lov att leva med. Som tidigare sagts: 7 timmar sedan skrev 535GT: Onödigt att försöka lösa ett ickeproblem. ...Jag håller nog med. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser