Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Gäst Håkan

"Lagom" snabbseglare för 8 pers.

Rekommendera Poster

Gäst Håkan

Hej, vi är två familjer med var sitt barn som nu funderar på att köpa båt. En båt för 8 pers. skulle täcka våra behov en tid framöver. Vi vill ha en snabbseglare och inte allt för stor och dyr. Den enda båt jag kommer på är First 33.7 men det måste finnas fler???

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst mariguiden.se

Hej, Titta på Elan 33,333, Diva 35, mfl. Dessa är Sk snabbseglare De dock byggda för 4-6 personer med lite god vilja kanske det går att bereda 8 platser. Fakta hittar du här på maringuiden.se under länken marininfo - sailguide.com Båtfakta Lycka till maringuiden.se

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Håkan

Problemet är de inte har två dubbelkojer under sittbrunnen som jag tror behövs för att få plats. Jag har dock fått två andra tips; Omega 36 samt Sweline 36 vet du något om dem?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Peter K

Här kan du hitta fakta om de frågade båtarna, samt en massa fler, http://www.sailguide.com/ Kolla också in Swede 55:an, lång, smal, men med många kojplatser.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Håkan

Swede 55 är säkert en bra båt men nu börjar man bli bekväm och vill ha lite utrymme i båten också. Jag har då tänkt mig en max 10-15 år gammal båt, ny design med två dubbla kojer bak, enkel (inga backstag) men snabb. Lys > 1,20. Kanske värme och varmvatten ombord etc. De tips jag fått hittils är: First 33.7, First 35S5, Sewline 36, Omega 36. Visst skulle man vilja ha en Wasa55 men är den praktisk?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Petter

Gillar du inte x-99 eller någon annan i deras modellserie ? Inte många med Lys > 1.2 trots allt...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...