Carving 0 Postad 18 Juli , 2018 Jag har en 40hk som när man kör på höga varv börjar bluddra efter någon minut och båten tappt fart vilket är sjukt irriterande när vi åker wakeboard bakom. Efter en stund kommer varvet tillbaka för att sen bluddra igen. Nu har jag bytt slang, bubbla rengjort motor och förgasare med ultraljud på verkstad, bytt stift och varit riktigt irriterad. Är det någon mer än jag som varit med om detta? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ornviken87 0 Postad 19 Juli , 2018 Kan ju vara något med tändningen, kollat hur gnistan ser ut på stiften? Tändkabel som börjar ge sig, se också över jordpunkterna, har du ställt in förgasarna efter du gjort rent dem? Kan vara lite klurigt, men bästa är väl att ha lite varv på motorn och skruva en i taget och försöka lyssna sig till en "fin" gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carving 0 Postad 19 Juli , 2018 2 timmar sedan skrev ornviken87: Kan ju vara något med tändningen, kollat hur gnistan ser ut på stiften? Tändkabel som börjar ge sig, se också över jordpunkterna, har du ställt in förgasarna efter du gjort rent dem? Kan vara lite klurigt, men bästa är väl att ha lite varv på motorn och skruva en i taget och försöka lyssna sig till en "fin" gång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Carving 0 Postad 19 Juli , 2018 Nu har en firma gjort i ordning förgasare. Problemet dyker upp när man kör i höga varv efter någon minut så det är jätteklurigt att försöka felsöka i land Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ornviken87 0 Postad 20 Juli , 2018 17 timmar sedan skrev Carving: Nu har en firma gjort i ordning förgasare. Problemet dyker upp när man kör i höga varv efter någon minut så det är jätteklurigt att försöka felsöka i land Kolla så att membranet i soppa pumpen är ok,, och kika även upp bränsle filtret som kan vara igensatt, skulle kunna vara bränslebrist vid högre belastning... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser