Calzone11 0 Postad 28 Maj , 2005 Har haft båt länge.... men har nu skaffat en liten hund som ska med på sjön.. Hur sköter man kiss & bajs probleumatiken? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 28 Maj , 2005 Hej! Nä....det är väl inget problem? Jag brukar lösa det på det sättet att jag helst går i land. Väl där drar jag bara ner gylfen på ett avskillt ställe och slår min lilla drill. Vid lite tyngre artelleri kan det vara bekvämast med en riktig toalett eller torrdass, Om jag har riktigt bråttom löser det sig även i båten, dock inte i vasken! :-D Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_G 1 Postad 29 Maj , 2005 Hallå Är det den lilla hunden som är med på skutan på bilden, bör det nog inte vara någe problem. Det är nog bara som Roddarn skriver, men även låta hunden göra sina behov på land. /Peter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Olof_M 1 Postad 30 Maj , 2005 Har man djur ombord ska man ta hänsyn till dess behov. Kan man inte nå land regelbundet går det att lära hunden att bli båt-ren precis som den blivit rumsren. Det kan dock vara schysst att låta detta gälla andra ytor än däcket. Masten kan utgöra en bra kisstolpe och om det skulle råka komma en korv på däck, är det inte värre än att man tar rätt på den med en bajspåse. Se till att tvaga däcket/mastfot efter toabesök bara :-) Tänk också på att även hundar kan bli sjösjuka och behöva spy etc. Således inget att klandra jycken för om en spya eller liknande skulle komma upp på olämplig plats. Ha så skoj! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser