Digge 1 Postad 10 Maj , 2017 Hej! Jag har en Honda 2hk fyrtaktare som det har börjat rinna olja ifrån drevet/avgasröret? Den har stått i garaget hela vintern och nu så såg jag att det var lite olja på golvet och det ser ut som det kommer från hålen där avgaserna kommer ut. Är rätt säker på att det är motorolja. Är detta normalt? Motorn har vid något tillfälle legat ner. Kan det ha något med det hela att göra? Motorn är annars i mycket fint skick och startar som den ska. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 10 Maj , 2017 Har motorn legat ner på fel sida kan det bli så, då oljan rinner in i motorn... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Digge 1 Postad 10 Maj , 2017 Okay! Jag har hört något om det.... då är det förmodligen inget fel på den! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 10 Maj , 2017 Kan vara bra att ta ur stiftet och dra runt den, så ingen olja står kvar i cylindern när man startar. Det finns annars en liten, men ändå risk för motorskador. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser