Gäst Camilla Postad 16 Maj , 2005 Nu blir jag galen snart, vi vill få vår båt fräsch som vi just köpta, har skurat precis överaltt även tak, väggar, stickkojer, kölsvin men likförbannat luktar det starkt unket/mögel när vi kommer till båten, suck! Vi som ska sy nya dynor och har öppnat alla fack så att det vädras ur ordentligt vill ha en fräsch båt innan de påkostade dynorna får ta plats men vad gör vi - lukten försvinner inte. Jag ser inget mögel så hur ska man veta var det sitter och vad mer kan vi göra. Vi ska försöka med en liten solcellsfläkt och kanske en till ventil i båten. Ngn som har varit med om liknande, ger upp snart.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Sven Postad 16 Maj , 2005 Lukten kan nog sitta i ett tag även om ni skurat... Göm en trasa med litet tjära på lämpligt ställe så får ni i alla fall något som luktar gott! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring Postad 16 Maj , 2005 hej prova med ätika ställ några burkar med ätika det ska ta bort mögellukt och mögel har jag hört fast jag har ingen egen erfarenhet av detta sätt :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mabe542 1 Postad 16 Maj , 2005 en ozongenerator tar bort mögellukt i ett nafs. Finns att hyra på olika ställen. Kolla i området du bor hos marinor/varv om de vet någon som hyr ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
e_mail 0 Postad 22 Maj , 2005 prova att tvätta med klorin överallt så luktar det snart gott igen. mvh/ Emil ;-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser