Deeds 2 Postad 21 Oktober , 2016 Hej. Min motor har blivit mer och mer svårstartad. Innan så har den alltid startat på andra eller tredje rycket. Det startar fortfarande på andra tredje rycket men efter 2-3 sekunder så gör den en redig "host" och stannar. Så här gör den i cirka 10-15 ryck innan klarar att fortsätta gå efter "hostet". Resten av dagen så startar motorn utan problem på första rycket. När man sen kör den så sjunker den i varv av sig själv. Om jag ligger i marsfart och inte rör gasen alls så sänks helt plötsligt varvet av sig själv.. Efter en liten stund så ökas det igen till normal nivå. Den kan även rycka till lite på jämngas. Vad kan detta bero på? Man blir lite mör i armen av att dra, dra och dra bara för att höra "hostet" och sen få dra igen mvh Deeds Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oloeri 0 Postad 21 Oktober , 2016 Jag har en DF40 från ca 1984. Sedan jag bytt tändstift och bränsleslang (sprickor i g:a) går min motor hur bra som helst. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser