Jump to content
Thursday 12 February 2026
Sign in to follow this  
mankan68

Nimo 190 GTS - någon som vet mer...

Recommended Posts

Hej - har precis köpt en Nimo 190 GTS från 2000 (enligt säljaren). Mittpulpet med måtten 5,60 (kanske 5,70) x 2,25 bred. Hittar ingen liknande på nätet. Finns det någon som känner till modellen och har mer information om båten och Nimo generellt. 

Kan båten kanske vara en ombyggd Nimo 19 ??

Det är ju inte omöjligt att ta bort hardtoppen,sätta in säten och styrpulpet.

Jämför gärna din båt med hardtopbåten Nimo 19

Tack för svar. Tanken har slagit mig men båten "känns" inte ombyggd - se ny profilbild. Kanske finns det någon annan som vet?

Hej - har precis köpt en Nimo 190 GTS från 2000 (enligt säljaren). Mittpulpet med måtten 5,60 (kanske 5,70) x 2,25 bred. Hittar ingen liknande på nätet. Finns det någon som känner till modellen och har mer information om båten och Nimo generellt. 

Nimo Tiiverkades av Nisse Morell verksam i Falun. Nimo boats är fortfarande verksamt, men i vilken omfattning vet jag ej. Men de kan säkert berätta om sin produktion om du ringer dit Nimo Boats Falun 023 26070. Tror de jobbar med plastskador grundstötningar idag. Har för mig att det är sonen som driver företaget vidare. :P

// Peter.

Tack för svar. Den på Riddarfjärdens är denna båt, de sålde den aldrig. Ska ringa Nimo och kolla - de borde någon typ av historik av modeller tillverkade.