Gå till innehåll
fredag 12 december 2025
bOFFE68

Suzuki DF90 - går normalt for så å miste motorkraft og turtall

Rekommendera Poster

Hei. Håper noen kyndige forummedlemmer kan tipse meg om hva som kan være galt. Jeg har en 19 fots Flipper575HT med en 2007 modell Suzuki DF90 motor. Skal forsøke å beskrive problemet så godt jeg kan:

Motoren starter uten problemer på første forsøk. Må ikke pumpe eller noe i forkant - den starter nærmest på sekundet når jeg vrir om nøkkelen. Jeg kan kjøre i ganske lang tid uten antydning til problemer og ligger da typisk på 4000 rpm og marsjfart rundt 25 knop. Plutselig mister motoren kraft og når jeg da prøver å dra på litt mer så får jeg verken turtall eller mer motorkraft. Drar av på fart/turtall men motoren fusker fortsatt. Hvis jeg da slår av motoren og venter et minutt eller to så fungerer den som normalt helt til jeg nok en gang mister motorkraft og turtall.

Jeg har båten på verksted nå og etter feilsøk kan de ikke finne noe galt og de klarer ikke å gjenskape problematikken på verkstedgulvet. Filtere og dyser virker som normalt er beskjeden jeg har fått og de har nærmest gitt opp å finne årsak til problemet. Jeg synes det både høres ut som og tildels lukter som et drivstoffrelatert problem. Motoren får rett og slett ikke nok drivstoff. Og når dette skjer så får jeg en anelse bensinlukt i båten.

Nå setter jeg min lit til de mange lærde båtfolk her inne og håper jeg kan få noen gode tips om hva som kan være galt og hvordan jeg går videre.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla så inte soppa slangen blivit klämd under högra motor kåpan.

klassisk problem, på suzuki 140. men jag tror 90hk är samma motor med en mindre borrning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...