Gå till innehåll
fredag 16 maj 2025
Robsthlm

Säkring till startspärr går under färd

Rekommendera Poster

God kväll.

Har den senaste veckan spenderat hela kvällarna med att montera en yamaha f40 2003 på min båt och vid samma veva dragit lite nya elkablar till ekolod,lanternor och knappar. Allting har gått bra och har tomgångskört i tunna flera gånger utan några som helst komplikationer eller felindikationer.

MEN, när jag idag sjösatte så hamnade jag i rejäl knipa. Första 20 minutrarna så körde jag nära vår brygga för att kunna ro i land vid problem, men jag märkte att den gick så bra så jag vågade mig ut på lite djupare vatten. Drog på full gas och vips - så går säkringen till startspärren(nautilock) och motorn tvärdör. Helvete tänkte jag, jag hade inte verktygslådan med mig, så jag började rota i mina förbrukare för att hitta lämplig säkring. Hittade en 2amp och stoppade in och jag fick igång startspärren igen och körde på marchfart och så händer det igen.. 1 timme senare så sitter jag här efter att ha blivit bogserad in till land av en snäll grannen.

Vad i hela friden kan det vara som gör att säkringen till startspärren går? Jag behöver verkligen input nu vart jag ska börja felsöka.

Mvh Robert

post-109652-1089918_thumb.jpeg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...