Gå till innehåll
fredag 10 maj 2024
Shas

Vacuflush

Rekommendera Poster

Hej på Er !

 

Tömde för första gången min toalett på min Chaparral, så smidigt passade samtidigt på att byta odör filter eller snarare byta innehåll då jag för några år sedan köpte ett kitt för detta ändamålet. Lite aktivt kol och en begagnad tvättsvamp och vips har man sparat ganska mycket pengar....

 

Blev dock lite orolig Inte kan väl ventilationen vid tömning ske via filtret.... Blir ju inte speciellt billigt om tanken blir som ett russin för att jag fyllt i lite för mycket kol ;-)

 

Har tagit en bild av tanken finns något som ser ut som en ventil som skulle vara ämnad för att släppa in luft vid tömning....

 

Är det någon som har koll på detta.... Bilden är lånad så det är inte mitt filter det ser lite annorlunda ut.

 

Mvh Shas

post-92228-0-08715400-1468357494_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det är en "TankSaver® Relief Valve". Kolla på domestic.com så hittar du kanske mer info men det är en säkerhetsventil precis som du redan gissat.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ok tackar för denna info. Jag misstänkte att så var fallet, det finns ju faktiskt den möjlighet att man av okunskap fyller tanken överfull och att det på så sätt gör att filtret blir fullt av vatten/tätt...

 

Då kör vi vidare...

 

Shas

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...