Gå till innehåll
söndag 24 augusti 2025
Oldtimer

Har blivit för oss för jobbigt osv..........................

Rekommendera Poster

Jag undrar på vad i livet som är "jobbigast" :o

".........händig köpare är att föredra......" Hörs jobbigt

post-93948-0-48541300-1468185108_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Fast det där är väl inget märkvärdigt. Att det finns människor som tycker det börjar bli för jobbigt med båtlivet.

Själv är jag en gammal stofil, som har en hel del problem i armar, ben och rygg. Jag älskar att va på sjön, greja med båten mm,  så mina begränsningar kommer jag runt bara pga viljan.

Min fru är totalt helt ointresserad av båtar, segling och sjölivet, så hon tycker att just det är det onödigaste och jobbigaste som finns. Hon är betydligt piggare än jag men när det gäller sjölivet, så är hon så gammal och trött och har svårt att röra sig, så det är det jobbigaste hon vet. Så har det varit de senaste 30 åren.

Det är väl bra att människor kommer på att just den här aktiviteten är inget för oss/mig längre och har mod att ta såna beslut. Alla behöver ju inte va halsstarriga gamla gubbar som aldrig kan tänka en ny tanke - som du och jag.

Tommy

Nyss hemkommen från en liten seglats i norra Bohuslän, tillsammans med två andra gamla halsstarriga gubbar, medans fruarna var hemma och njöt av att umgås med väninnor och pyssla med blommor mm mm.

post-106994-0-01754400-1468206125_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...