Gå till innehåll
söndag 17 augusti 2025
Castwebb

Cheva 10,3l (632ci) i en Sunbird Corsica 185

Rekommendera Poster

Hej!

Jag funderar på om det skulle fungera att ploppa i en cheva V8 10,3l 632ci 815hp i min sunbird Corsica 185. Frågan är vad jag kan ha för drev och om det kommer att klara den påfrestningenen motorn kommer att ge. Kommer båten att hålla för den vikten och den kraften som kommer att finnas med denna motor?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

Jag funderar på om det skulle fungera att ploppa i en cheva V8 10,3l 632ci 815hp i min sunbird Corsica 185. Frågan är vad jag kan ha för drev och om det kommer att klara den påfrestningenen motorn kommer att ge. Kommer båten att hålla för den vikten och den kraften som kommer att finnas med denna motor?

Varför inte hänga på en stor utombordare på en "PROBOX 150" som väger 35kg, blir en ansenlig viktskillnad om du lägger till vikten på utombordaren, i förhållande till V8+Drev.

Om båten är relativt lättdriven så kommer det inte att skilja mycket i fart, men bränsleförbrukningen kommer att vara en hel del mindre.

Sen krävs det, som du själv är inne på, en hel del förstärkning i aktern/botten för det paketet.

/KentW

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...