Land 0 Postad 27 Juni , 2016 (redigerade) Volvo Penta 7,4l v8 -94-96 Har haft förgasaren ( holly) inlämnad så den ska vara ok. När man gasar iväg och vid 1700varv så dör motorn och skjuter i förgasaren.På tomgång är det inga problem men det blir när den är belastad. Den får ingen bensin helt enkelt. Om jag gasar motorn "för hand" direkt på förgasaren och chokar den när den vill dö så kommer jag förbi problemet för sen öppnar vakummet det andra steget och motorn går som den ska. Den startar lätt och går fint på tomgång och upptill 1700varv då börjar problemet. Har pratat ett antal gånger med Jr motorteknik sista dagarna och även han kan inte säga vad det är som är fel. Hoppas att det är någon här på forumet som har något förslag eller förhoppningsvis vet. Redigerad 27 Juni , 2016 av Land Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 27 Juni , 2016 Accpumps problem? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Land 0 Postad 27 Juni , 2016 Accpumps problem? JR motorteknik i Stockholm har gått igenom förgasaren och den var så bra så han tyckte inte att den behövdes renovera. Han tror att det är något annat än förgasaren som spökar. Men har går gärna igenom den en gång till men jag tänkte jag skulle slippa och skicka den igen. Om det är något jag kan fixat själv Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 27 Juni , 2016 Kolla om den sprutar när du gasar den. Är det en gammal Holley låter det som att acc pumpen inte fungerar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 27 Juni , 2016 Finns en hel del filmsnuttar på YouTube angående Holley, kanske hittar du nåt matnyttigt där? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 682 Postad 27 Juni , 2016 (redigerade) Vad jag förstår så har TS haft knasaren inlämnad hos JR mororteknik och skulle då säga att den är ok. Jonas är erkänt duktig på att renovera förgasare och motorer så säger han att den är ok så är den nog det, men visst även solen har fläckar. Vad gjorde Jonas med förgasaren, jag fattade av här ovan att det behövdes inte göras något. Känns ju som att det skiter sig när förgasaren ska växla från lågfartsdelen till högfart. Kom felet plötsligt eller smygande efter vinterförvaringen Redigerad 27 Juni , 2016 av Gelis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Land 0 Postad 27 Juni , 2016 Vad jag förstår så har TS haft knasaren inlämnad hos JR mororteknik och skulle då säga att den är ok. Jonas är erkänt duktig på att renovera förgasare och motorer så säger han att den är ok så är den nog det, men visst även solen har fläckar. Vad gjorde Jonas med förgasaren, jag fattade av här ovan att det behövdes inte göras något. Känns ju som att det skiter sig när förgasaren ska växla från lågfartsdelen till högfart. Kom felet plötsligt eller smygande efter vinterförvaringen Förra året dränkte förgasaren insuget med bensin så motorn blev sur och Jonas såg att munstyckena satt på felplats stort där det lilla ska vara osv när han kollade på den. Men hur dom har kommit på fel plats är en gåta eller om dom har varit fel sen jag köpte båten därav strul. Sen har jag haft problem med tändningen modulen gick sönder satte i en ny funkade inte så jag satte i en ny fördelare brytarlöst (det var det innan också) förra året och trodde att det var felet att den inte tände så att motorn blev sur i stället Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser