Gå till innehåll
söndag 28 april 2024
Thompan

i gasen

Rekommendera Poster

:roll: ja..jag vet, jag är novis. men jag undrar vad det är för vridbar knapp framför gasreglaget(suzuki)? jag har provat att vrida på den men märker inte att något händer. kan det ha något med oljeblandning att göra? trodde isåfall att motorn skulle sköta det själv...hm...! :-/

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

Hej det har inget att göra med olje blandningen. oljan regleras från trycket i vevhuset

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst laxoring

kanske tomgångs skruv ??? :-?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Kan du inte infoga en bild på den så att vi får se? Då får du nog rätt svar ganska omgående! Hälsnignar: Roddarn

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan ju kanske vara en tröghets knapp som ger dig semestergas då du önskar detta. Semestergas = att gasen inte går tilbaks av sig själv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Vrid på gashandtaget, skruva in knappen och släpp sedan tillbaka gasen och då får du en högre tomgång. /Wille

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej, Om det är ett fjärr-reglaget du menar så är knappen för att justera hur trögt gas/växelspaken rör sig. Händer inte så mycket egentligen när du skruvar in den men lite trögare skall det gå att röra spaken framåt-bakåt då. Har själv haft en Suzuki utombordare med NA12S fjärr-reglage. På den satt just en sån vridbar knapp på framsidan.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

oki doki! det låter som det skulle kunna vara det. jag får sticka ut och prova om det blir trögare eller lättare. har inte våga vrida för mycket just i fall att.....vad vet jag! tack för svaren! ------------------------------------------------- semestergas ...det gillar jag...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...