arrebarre 8 Postad 3 Juni , 2016 Hej Alla Vad tycker vi om de olika försäkringsföretagen? Just nu är Svedea billigare, men frågan är om de är lika bra som Alandia. Själv har jag ingen koll. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gusvo085 117 Postad 3 Juni , 2016 Billigast är inte bäst! Jämför villkoren, speciellt åldersavskrivningar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 3 Juni , 2016 Alandia sade att de inte hade något åldersavdrag men att de kollar på marknadsvärde. De sade även att Svedea hade åldersavdrag. Men svedea skrev följande: Alandia har inget åldersavdrag av helstöld av båt, utan då går man på marknadsvärde och de är branchgemensamt. (Så jobbar även Svedea med marknadsvärde vid helstölder) Om de är komponenter så är det ett åldersavdrag för att kunna bedöma ett marknadsvärde utifrån nypriset. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 3 Juni , 2016 Bytte till Alandia då de inte har åldersavdrag. Saxat: "I Alandias båtförsäkring för segelbåtar är rigg och segel alltid fullvärdesförsäkrade, vi har alltså inte lagt in några värdegränser. Vi har inte heller värdegränser för elektronik, navigationssystem, personlig utrustning och jolle." När jag fick masthaveri på land fick jag 30 % avdrag från Sv Sjö Ny rigg 89000 Skr. http://lasselundell.se/adagio.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arrebarre 8 Postad 5 Juni , 2016 Jaså, då väljer även jag Alandia! Tack för alla svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser