Ockelbo_DC21 0 Postad 19 Maj , 2016 Hej När jag försöker starta min motor efter att bytt limpa så viner det bara ur startmotorn. Jag hittade då en liten "vit" rund sak som med kabel från startmotorn, men, jag vet inte vart den ska sitta. Antagligen har jag lyckats ha loss den när jag demonterade och monterade limpa och förgasare. Tyvärr så har jag ingen bild på "grejen". Den är rund ca 4 cm diameter med ett hål i mitten. Ser lite grand ut som ringen som sitter i botten av propphållare, passdel tror jag den kallas. Det sitter någon typ av metallklammer på den. Sladden är inte speciellt lång så jag tror att den ska sitta "baktill" någon stans. Ursäkta min dåliga beskrivning men, kan den ha något att göra med att startmotorn inte fungerar? Tackar på förhand. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 579 Postad 19 Maj , 2016 Den runda saken är ett förkopplingsmotstånd till tändspolen. Den har inget med problemet med startmotorn att göra. Problemet med startmotorn beror på något annat. Kanske har frihjulskopplingen i startmotordrevet pajat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 20 Maj , 2016 Vinandet brukar vara att startmotorn inte greppar alternativt att inte solenoiden hoppar fram. Pröva först att dra fram motorn lite för hand och testa igen, så att du säkerställer att du inte har en saknad tand på startkransen... Om inte det fungerar kan du knacka lite lätt på startmotorn och se om solenoiden hoppar fram efter det. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser