Gå till innehåll
fredag 26 april 2024
Xtobiasaik

Volvo Penta 450 går som 15hk+HACKAR Hjälp!

Rekommendera Poster

Tjena har en Volvo Penta 450 från 70-talet, som går som en 15hk, jag är rädd att det är någonting med växeln som krånglar då den hackar till kraftigt varje 20e-30e sekund, detta händer bara när jag gasar och propellern driver..

Annars går den fint.

 

här är en video på liknande problem:

(fast dendär "hoppar till" hela tiden)

Har tyvärr ingen video på min motor, men det hackar till kraftigt och den går såpass dåligt att jag inte ens får båten att plana på vattnet..

 

 

Hjälp skulle uppskattas mer än ni tror, så om ni vet vad problemet beror på eller om någon bekant haft liknande problem, skulle minsta lilla tips och råd uppskattas, video kommer inom kort.. om jag inte redan fått hjälp redan

 

 

Skepp & Hoj :-)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

PS: det är ungefär som att något stryper effekten.. tråkigt, vill ju kunna åka vattenskidor snart när sommaren närmar sig!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tyvärr ingen erfarenhet av strulande Pentor, alla har gått som tåget. Men haft en liknande Yamaha som betedde sig exakt på det viset. Jag kom i till hamnen när det var för mörkt för att meka så jag gick hem och la mig med ett svart orosmoln av tankar på att den misständer och för att jag skulle behöva köpa svindyr CDI och/eller spolar. Efter lite enkel felsökning visade det sig att det läckte mellan tankslangen anslutning och motorns hane som sitter där på BB-sidan av motorn. Enkelt, snabbt och billigt. Kontentan blir alltså att det kan vara något så enkelt som bränsletillförseln. 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...