gublin 0 Postad 1 Maj , 2016 Tjena Jag tänkte hör med er båt-människor gällande mina gelcoatskador Behöver rådgivning angående hur jag ska fixa till dem. Jag har köpt gelcoatspackel. En av skadorna är vid vattenlinjen. Har man tänkt rätt med gelcoatspackel? eller ska man använda epoxyspackel. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thallatha 867 Postad 1 Maj , 2016 (redigerade) De skadorna skall du absolut laga med gelcoatspackel. Det svåra är att få rätt nyans. Fast det är väl bättre att få satt igen de gamla luftblåsorna även om det skulle va en aning nyansskillnad. När jag är riktigt ambitiös brukar jag göra rent och vaxa runt skadan. Klatscha ur, så allt löst kommer bort och att det blir rent. När gelcoatspaklet härdat är det till att ta fram våtslippapperet. Har nog våtslippapper från 180 (eller kanske tom ännu grövre) i många steg upp till 1500 och sen rubbing polish och vax. Slipningen går ganska snabbt, även om det är många steg. Slipa inte för ihärdigt bara, så att du slipar igenom gelcoaten runt om. Det kan hända den bäste - det har även hänt mig Redigerad 1 Maj , 2016 av Thallatha Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser